fredag 16 december 2011

Kvidevitt

Man går på BYOB. En massa trevliga viner och ett gäng ännu trevligare människor. Lite eftersnack via mail. Jo, gåsen var bäst. Och Barolo är gott och cali syrah går ju inte att begripa och så var det visst både lite alkohol och lite nya fat i något vin också. Joråsåatt. Man släpper det. Och märker ett par veckor senare att så gott som alla runt bordet fortsatt kvittra som ett gäng småfåglar om den där kvällen på Twitter. Och inte bara om den utan även om andra roliga saker. Man tar en djup klunk spätburgunder och kliver som sista person in i 2010-talet. Och inser att det är dags att säga adjö till ytterligare några timmar av ens liv...

9 kommentarer:

Italienska viner sa...

Naej vaffan... Jag trodde det här var den sista utposten för arketypen av "the classact". Snacka om rämnade illusioner. Vad kommer härnäst - egen spalt i Livets Goda?... ;-)

Jag har inte riktigt snappat Twitter, fast Kellermannen är kul förstås.

/Patrik

Frankofilen sa...

Egen vinspalt i reklamutskicken från ICA Kungsholmstorg coming up... Prisvärda boxviner är ju inte så dumt egentligen...

Nej men Facebook, där går gränsen. De kommer att få knappa in registreringsuppgifterna med mina kalla, döda händer...

Finare Vinare sa...

Grejen är ju att det går så förtvivlat fort att utbyta information och skapa kontakter.

Men som sagt, ännu en tidstjuv ;-)

Finare Vinare sa...

Instämmer helt om fejan, där krävs det tvång. Fast vi är inte helt överens, fråga S...

Italienska viner sa...

Det är just det där: Att det går så förtvivlat fort, och att det ändå är en tidtjuv som får mig att rynka mitt monobrow likt en sinuskurva... ;-)

/Patrik

Kayaker sa...

Om man t.ex. vill ha trafikinformation från SJ så är nog Twitter snabbast och smidigast.
Pressmeddelanden från t.ex. flyg- och tågbolag kommer ofta snabbare på Fejan än på den egna hemsidan - naturligtvis kombinerat med en länk på Twitter. I dagens samhälle kan du snart inte hålla dig undan om du vill hänga med...

Kayaker sa...

Kan man prenumerera på Icas Kungsholmstorgsblaska tro? ;)

Italienska viner sa...

Kayaker - Kalla mig "oldfashioned" men SJ:s trafikinformation har jag hittills klarat mig helt OK utan, Twitter eller inte.
Du har säkert en poäng i vad du säger men min försynta vinkel är huruvida det alltid är så förtvivlat angeläget eller ens önskvärt att ständigt "hänga med"? Håller vi inte på att helt förbise begreppet "substans" i vår kommunikation med varandra?

/Patrik

Finare Vinare sa...

Patrik - du är ju stilisten - ja, eleganten - som försvarar oss mot floden av smörja. Fortsätt precis så - men kvittra gärna om sånt du inte orkar blogga. Det finns en poäng i det :)